Škola v přírodě

Třídy 3. C a 3. D vyrazily 11. 4. na cestu časem. Ráno v 7.45 nastoupily do autobusu a odjely do Úborska, kde se ocitly ve středověku. Z chlapců rázem byli panoši a z dívek komtesy. Bydleli v komnatách, jedli podle středověkých pravidel a také plnili úkoly, aby mohli být na konci pasováni na rytíře.
První den se všichni ubytovali, naobědvali, rozdělili do týmů (rodů) a vyrazili na obhlídku terénu. Také splnili první úkol – postavit v lese středověký hrad. Večer nás navštívil hradní pán se svou paní a předvedli nám středověké zbraně.
Druhý den se vydali panoši a komtesy dobýt hrad Klenová. Cesta byla dlouhá 14 km.

Další den čekal týmy orientační závod, cesta vlakem do Pocinovic a zdolání křížové cesty Dobrá voda. U každé kapličky hledaly týmy úkoly a v cíli museli správně sestavit Zákon, za odměnu se napily léčivé vody a vydaly se na cestu zpět.

Ve čtvrtek nás čekal opět celodenní výlet. Tentokrát jsme se vydali hledat Jezerního rytíře, což jsme zjistili v ranní šifře. Cestu jsme si zpříjemnili stopovačkou s úkoly. Došli jsme k tajemnému jezírku, ukrytému mezi skalami. Hledali jsme poklad, a pak jsme si upekli buřty, párky nebo rohlíky. Počasí nás strašilo, ale nakonec na nás spadlo jen pár kapek. Cíl byl opět v Pocinovicích, kde jsme mohli utratit zbytek kapesného v malebném chodském obchůdku s keramikou a jinými drobnými dárečky. Cestou zpět jsme téměř běželi, protože nás čekal závěrečný rytířský ples se slavnostním pasováním a komtesy se chtěli náležitě připravit. Ples se vydařil. Titul rytíř nakonec získali všichni. Přijel rytíř z Klenové a svým mečem nám propůjčil šlechtický titul. Když jsme se vyřádili při tanci, tak jsme byli vysláni na stezku odvahy. Stvrdili jsme to svým podpisem a šli jsme šťastně spát.

Ráno nás čekalo balení, déšť a závěrečné vyhodnocení. Rozdali jsme si sladkosti, vytvořili papírové loutky rytířů a jejich panen, dopsali jsme deníky a hurá domů.

Fotografie si můžete prohlédnout zde.